Eleven links in four BBC articles promote baseless second Intifada myth

Since the evening of January 1st the BBC News website has produced no fewer than four separate reports at different URLs on the subject of the deteriorating health of Israel’s former prime minister Ariel Sharon. 

January 1st: “Ariel Sharon’s health suffers ‘serious deterioration’“.

January 2nd:  “Israel ex-PM Ariel Sharon ‘critically ill’

January 3rd: “Israel ex-PM Ariel Sharon ‘deteriorates further’

January 5th:  “Ariel Sharon: Doctors pessimistic over ex-PM’s survival

Each of those articles includes between two and three links to the BBC’s recently updated profile of Ariel Sharon which still promotes the erroneous claim that his visit to Temple Mount in September 2000 was the cause of the second Intifada.

“In 2000 Mr Sharon paid a controversial visit to the holy compound in Jerusalem known as the Temple Mount to Jews and Haram al-Sharif to Muslims.

Palestinians rioted and the second intifada (uprising) ensued.”

Related articles:

BBC second Intifada backgrounders: ‘Sharon started it’

4 comments on “Eleven links in four BBC articles promote baseless second Intifada myth

  1. The only reply those antisemit conspirationists will understand is the eviction of arabs from Western Palestine. Only then will they understand their pressures are of no avail not before. It is useless to tell them the sun does not circle around the earth they know it and if they keep repeating such rubbish it is only to pressure Israel so it commits suicide. Expel arabs and the matter will be closed not before!

  2. Pingback: BBC exploits Sharon’s death for more promotion of second Intifada falsehood | BBC Watch

Comments are closed.