BBC Q&A backgrounder on ME talks includes inaccurate information

As readers may have already noticed, many of the Israel-related articles appearing on the BBC News website in recent months have carried an appendage of links to past articles under the heading “Mid-East crisis”, usually at the side of the report fairly near the top and again below it. Here are just a few recent examples:

ME crisis

Curiously, that set of links appears to be a default appendage even in the cases of reports pertaining to the Gaza Strip, which is of course ruled by a regime not taking part in the current talks between Israel and the PLO as Hamas is not a member of the latter body and rejects any negotiations outright.

The first of the links appearing under that “Mid-East crisis” heading is titled “Q&A: Israeli-Palestinian talks” and it leads to a backgrounder from August 2013. There, BBC audiences are informed that:

“In Jerusalem, the Palestinians will be represented by senior negotiator Saeb Erekat and senior Fatah official Muhammed Shtayyeh. Israeli Minister of Justice Tzipi Livni and prime ministerial aide Isaac Molcho will represent the Israeli side.”

Q&A art

Other recent articles (such as this one dated January 15th and this one from January 14th) have included the following side-box which also includes a link to that Q&A article from August 2013:

I P talks sidebox

However, according to numerous sources in the Israeli, Palestinian and international media, Muhammed Shtayyeh resigned from his role on the PLO negotiating team in early November 2013 and his resignation was accepted by Mahmoud Abbas on November 21st.  

Clearly, over two months on, that out of date and now inaccurate information should not be part of current articles and needs to be removed from backgrounders still being promoted to BBC audiences. 

Advertisements

4 comments on “BBC Q&A backgrounder on ME talks includes inaccurate information

  1. The prophet Duvidl speaks:

    At some point the BBC sub-editor (still in the same job after several similar errors during the past year, accompanied by similar Duvidl prophecies which came to pass) will stealthily excise Muhammed Shtayyeh’s name from the linked old articles.

    BBC Watch will, as usual, receive no attribution or acknowledgement for doing this sub-editor’s job.

  2. OT: BBC report on anti-Jobbik protest states that “Members of the Jewish community also joined the protest against Jobbik” and has a picture of some religious-looking Jews with their banner obscured

    http://www.bbc.co.uk/news/uk-25906184

    Here is a clearer picture of the banner:

    http://www.demotix.com/news/3769408/jewish-community-protests-jobbik-party-rally-holborn#media-3769352

    The BBC is concealing the fact that the “religious Jews” (Neturei Karta) it uses against Israel when convenient also support far-right Hungarian anti-semites.

  3. Reblogged this on nova0000scotia and commented:
    Whoa…. this is BBC…??? what happened 2 all these reputable news agencies that over a billion people could count on actual unbiased facts? What happend?

  4. Pingback: BBC ties itself in Neturei Karta knots | BBC Watch

Comments are closed.