BBC claims correction to radio reports but inaccuracy remains

As was noted here last week, two audio reports broadcast on BBC World Service radio and BBC Radio 4 on February 3rd inaccurately described Tel Aviv as Israel’s capital city. BBC Watch pointed out that error to the journalist concerned.

Harcombe corrections

However, at the time of writing both those audio reports remain available online – here and here – without any correction having been made.

That of course means that not only were listeners to the reports at the original time of broadcast not provided with a correction to the inaccuracy but anyone else listening to either of those two reports for as long as they remain available online will likewise be misled.

Advertisements

3 comments on “BBC claims correction to radio reports but inaccuracy remains

  1. Meanwhile, ex-BBC song-and-dance man sub-contractor and gaoled child molester Rolf Harris is to face seven more charges of sexually assaulting seven girls aged as young as 12 between 1971 and 1974.

    http://www.huffingtonpost.co.uk/2016/02/12/rolf-harris-sexual-assault_n_9217290.html

    Rolf, currently gaoled for five years for one confessed child sex attack must have known the late BBC DJ for 51 years and unprosecuted child rapist Sir Jimmy Savile.

    What is most alarming about these fresh charges is the number of corrupt BBC directors, trustees, managers, employees and performers past and present who must have known about any number of child sex attacks linked to the BBC over 51 years, who said and did nothing.

    Close down the BBC now.

    • NB. It seems these charges of child sex assaults in fact took place between 1971 and 2004, not 1974.

  2. Pingback: The continuing saga of the BBC’s failure to make a simple correction | BBC Watch

Comments are closed.