Sky News Arabia report on Druze elections in Golan is riddled with distortions and falsehoods

This is a cross-post from UK Media Watch

Bukata, Golan Heights

On November 1st Sky News Arabia – a joint venture between the UK-based Sky News and Abu Dhabi Media Investment Corporation – published a report about local elections in the Golan Heights that is riddled with errors and distortions.

The article focuses on Israeli municipal elections held on October 30th in the four Druze towns in the Golan Heights and the resulting protests and clashes they sparked. Below is a full translation of the original Arabic article, with the errors and distortions underlined. (Translation by CAMERA Arabic.)

Read about that report’s six falsehoods in the rest of this post here.

 

Advertisements

5 comments on “Sky News Arabia report on Druze elections in Golan is riddled with distortions and falsehoods

  1. The is nothing to do with ignorance. It is to do with the BBC’s concentrated demonising of Israel – that has even brain-washed some Sky News journalists. Come on, Israel, kick the BBC out now.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.