Follow up on a Gaza story ignored by the BBC

Back in February we noted that – despite its practice of extensively amplifying UNRWA messaging – the BBC had chosen not to cover the story of an employee of that UN agency who was suspended after he was allegedly elected to the Hamas political bureau.

“On February 23rd the ITIC published a report concerning the election of the chairman of the Hamas-controlled UNRWA staff union to the Hamas political bureau in the Gaza Strip.

“One of the newly-elected members is Dr. Suhail Ahmed Hassan al-Hindi, who holds a PhD from Cairo University (his thesis dealt with improving the conditions of Palestinians teachers under the Israeli “occupation”). Since 2012 he has been the chairman of the UNRWA staff union in the Gaza Strip, controlled by Hamas. […] In addition to his role as union chairman, he is also the principal of the Palestine Boys’ Elementary School, an UNRWA school for refugee children.”

Both Hamas and al Hindi denied that he had been elected to the Hamas political bureau despite reports in the Palestinian media and UNRWA’s Chris Gunness issued a statement saying that the organisation “has neither uncovered nor received evidence to contradict the staff member’s denial that he was elected to political office”.

On February 26th the head of COGAT commented on the issue and on the same day, al Hindi was suspended by UNRWA.”

A similar story that emerged the following month was likewise ignored by the BBC.

On April 22nd it emerged that al Hindi is no longer employed by UNRWA.

“The United Nations agency for Palestinian refugees said Saturday a Gaza staffer suspected of having been elected to Hamas’s leadership no longer works for the agency.

Agency spokesman Chris Gunness said that Suhail al-Hindi was no longer employed by the UN Relief and Works Agency. He declined to say whether al-Hindi had quit or was fired, saying the agency doesn’t “discuss the terms of departure of individual staff members.””

However, the ITIC – quoting Hamas linked sources – reported that al Hindi was presented by UNRWA with the choice of resignation (together with preservation of his social benefits) or dismissal. The ITIC also noted that it is unclear whether al Hindi’s resignation applies both to his position as chairman of the UNRWA staff union and his concurrent post as the principal of an UNRWA school.

Given that, according to UNRWA figures, the UK was the agency’s third most generous donor in 2015, members of the British public would no doubt have been interested to see some serious investigative reporting from their national broadcaster on the issue of alleged links between the UN agency they help fund and the terror organisation that is proscribed by the British government.

Advertisements

One comment on “Follow up on a Gaza story ignored by the BBC

  1. The BBC doesn’t do “investigative reporting” of anything that happens in Gaza and, if it did, it would be a pack of lies anyway.

Comments are closed.